Spilder kirken din tid med at prædike selvværd?

Fra Sand.omvendelse.dk/
23. februar 2012.
Af René Vester.

Mange kirker i dag taler om dit selvværd. Andre taler om at have en ordentlig økonomi, mens andre igen taler om, at vi ikke skal være til provokation for andre, men kun tale om Guds kærlighed, og undgå al tale om synd, dom og omvendelse.

Jeg er ikke bekymret for dit selvværd eller din økonomi eller dit renomme blandt andre. Det er din evighed, der bekymrer mig. Hvor godt du har det i dette liv har ikke nogen betydning, i forhold til hvorhenne du skal være i evigheden. For dette liv er kun kortvarigt. Om du så bliver 105 år gammel vil det være minimalt i forhold til evigheden. Hvor går du hen når du dør?

Der findes kun to steder: Himlen eller Helvede. Der er ikke nogen mellemveje. Jeg har hørt folk sige, jamen, det gælder ikke mig, for jeg har en anden tro. Jamen, ville det hjælpe mig, hvis jeg ikke troede lastbiler var farlige, og så stillede mig ud på vejen lige foran en lastbil, der kom drønende mod mig med 80 km i timen. Ligegyldigt hvor stor min tro på at lastbiler er uskadelige er, ville det ikke hjælpe mig. Jeg ville blive smadret til ukendelighed.

Helvede er et forfærdeligt sted at være. Ifølge bibelen er det et sted med evig pinsel, ild, svovl, og der vil være gråd og tænderskæren. Det er ikke mine ord, men bibelens. (Et kort afsnit er udeladt)

Jeg er bekymret for din evighed. For den er det allervigtigste for dig. Ikke hvorvidt du har råd til en stor fladskærm med det nyeste surroundanlæg. Ikke om du kører rundt i en BMW til 700.000 kr. Ikke om du har lave tanker om dig selv. Og heller ikke om du er den mest populære på dit arbejde, din skole eller din kirke. Det er, hvor du skal være i evigheden, der er værd at finde ud af.

Jesus har skabt en vej for os. Hvis vi vil erkende vores egen utilstrækkelighed, og at vi har syndet imod Gud i Himlen, og derefter omvende os til Ham, da vil Han frelse os. Men vil vi ikke erkende, at vi har brudt Hans lov - at vi er syndere, der fortjener den værste straf, så vil det ikke hjælpe dig, om du så beder Jesus komme ind i dit hjerte. Det vil heller ikke hjælpe dig at blive døbt, og heller ikke at betale penge til kirken. Ikke engang 24 Fadervor om dagen vil hjælpe dig.

Der findes ingen gerninger, der gør, at du kan komme i Himlen. Kun ved erkendelsen af, at du er en synder, der fortjener Guds straf, og dermed forstår, hvad det er, Gud har valgt at tilgive dig for, har du mulighed for at få del i frelsen. Omvend dig til Jesus, mens du kan, for så længe du kan, er det stadig en nådens dag. Men en dag er det ikke nådens dag mere, så brug det gunstige øjeblik, og sig ikke nej til den frelse, Gud har gjort rede til os.