Bachmann: Amerika ’forbandes’ af Gud, ’hvis vi forkaster Israel'.

Fra Minnesotaindependent.com/
Af Andy Birkey.
Den 8. februar 2010

Ved et arrangement i Republikansk/Jødiske Koalition i Los Angeles i sidste uge bød Rep. Michele Bachmann på et åbenhjertigt view på sin holdning til Israel: Støtte til Israel er forordnet af Gud, og hvis USA trækker sin støtte tilbage, vil Amerika ophøre med at eksistere.

Den Republikansk/Jødiske Koalition er den organisation, som for nylig ansatte tidligere Sen. Norm Coleman. Bachmanns fremtræden den 1. februar var en del af en hvirvelvind af nationale begivenheder for Bachmann i februar. Hun henviser især til arrangementet i Washington North Dakota i Bismarck denne fredag aften.

Her er et transcript af nogle af hendes bemærkninger ved RJC-arrangementet:

Jeg er i mit hjerte og sind overbevist om, at hvis USA ikke står med Israel, er det enden på USA... Vi er nødt til at vise, at vi er uløseligt forbundet, og som nation er vi blevet velsignet på grund af vore forbindelser til Israel. Hvis vi afviser Israel, kommer der en forbandelse i spil. Min mand og jeg er begge Kristne, og vi tror på det kraftigste på verset fra 1 Mosebog [1 Mos 12:3] ”Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil jeg forbande. I dig skal alle jordens slægter velsignes”. Vi tror også meget kraftigt på, at nationer modtager velsignelser, når de velsigner Israel. Det er et stærkt og smukt princip.

Lige nu arbejder jeg i min egen private Bibeltime med Esajas’ Bog, og den kommer hele tiden tilbage til, hvad Gud gav Israel i første omgang. Det var Toraen og De ti Bud, og jeg har et fantastisk citat af John Adams, som - hvis du vil bære over med mig [mens jeg finder det]... [fra hans brev den 16. februar 1809 til François Adriaan van der Kemp]:

”Jeg vil insistere på, at Hebræerne har gjort mere for at civilisere mennesker end nogen anden nation. Hvis jeg var ateist, og troede på en blind, evig skæbne, mener jeg stadig, at denne skæbne havde forordnet Jøderne til at være det vigtigste instrument for at civilisere nationerne. Hvis jeg var ateist af en anden sekt, og troede eller foregav at tro at alt er ordnet ved en tilfældighed, ville jeg tro, at tilfældet havde beordret Jøderne at bevare og formidle doktrinen om den øverste, intelligente, vise, almægtige hersker over universet til menneskeheden, hvilket efter min mening er det mest væsentlige princip i al moral, og dermed for alle civilisationer.”

. . . Dette var en meget lang måde, at besvare dit spørgsmål på, men jeg mener, at en udtrykkelig erklæring fra os om vor støtte til Israel som bundet til Amerikansk sikkerhed ville være klog af os at komme med.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Der drives nu heksejagt på Rep. Bachmann.
”Stop heksejagten på Rep. Bachmann” – skriv under her.